Forex Media Cup – po konkursie
Kilka dni temu zostały ogłoszone wyniki konkursu Forex Media Cup organizowanego przez X-Trade Brokers. Konkurs organizowany był w dość niestandardowej formie ponieważ jego uczestnikami mogli zostać jedynie aktywni blogerzy lub dziennikarze posiadający legitymację prasową. Co skłoniło mnie do wzięcia udziału w konkursie? Na co dzień, moje zainteresowania koncentrują się głównie wokół rynku akcyjnego w Polsce, a na rynku walutowym co do zasady spędzam relatywnie mało czasu. Do wzięcia udziału w Forex Media Cup skusiła mnie właśnie forma konkursu, czyli ograniczenie liczby jego uczestników do dziennikarzy i blogerów – mniejsza konkurencja = większe szanse na wygraną :)
Zaczęło się dość ciekawie ponieważ po trzech dniach konkursu zajmowałem pozycję lidera dzięki długim pozycjom na #USDJPY i #EURJPY. Zdecydowałem się na jeny w związku z wysoką zmiennością, duża pozycja + wysoka zmienność + odpowiedni kierunek miały przynieść oczekiwany rezultat. Wszystko na ten moment wyglądało dobrze, pozycję zamknąłem po 2 dniach i… zaczęły się schody. Z powodu natłoku przeróżnych obowiązków związanych z pracą i nie tylko, do rzeczywistej gry w konkursie wróciłem dopiero pod jego koniec, czyli po 12 dniach przerwy. Nie dając jednak za wygraną wznowiłem handel na parach z japońskim jenem, tym razem grając na spadki #EURJPY, #USDJPY. Te dwie, dość duże pozycje, dały mi po raz kolejny zarobić wciąż pozostawiając nadzieje na zajęcie pierwszego, a zarazem jedynego miejsca premiowanego nagrodą w Forex Media Cup. Przed ostatnim dniem konkursu zajmowałem miejsce na podium, jednakże strata do lidera wciąż była duża. Nie mając nic do stracenia skakałem z pozycji na pozycję próbując złapać jakiś większy ruch, który pozwoliłby mi na dogonienie ówczesnego prowadzącego. Suma sumarum, nie udało mi się, ostatecznie w konkursie zająłem drugie miejsce ze stopą zwrotu 206,15% za co otrzymałem zestaw książek związanych z rynkami finansowymi – wiedzy nigdy nie za dużo :) Łącznie w całym, trzy tygodniowym konkursie, zawarłem jedynie 11 pozycji, z czego 7 z nich ostatniego dnia konkursu. W związku z „sytuacją podbramkową” w ostatnim dniu Forex Media Cup skuteczność transakcji wyniosła tylko 54%.
Komentarze 0